Brandul personal

Ok, ok. Este un alt articol pentru concurs. Nu vă faceţi griji, se termina mâine, şi sper şi mă rog să fiu câştigătoare, dar depinde de noroc si de randompicker.com. Sper ca in ciuda naturii “fortate” a scrierilor sa fi reuşit să includ punctul meu de vedere si şi sa fac legătura între ce-am scris ca parte din concurs si esenţa acestui blog, anume marketing şi management.

Cel putin cand vine vorba de imaginea profesionala stiu ca da, deoarece am mai scris despre asta si inainte, aici. Brandingul personal este, cel putin in ceea ce ma priveste, o mladita a imaginii profesionale, şi il definesc pur şi simplu ca fiind procesul de ambalare a calităţilor şi imaginii proprii într-un mod care este atrăgător pentru potenţialii clienţi (cititori, recruiterii, contactele de afaceri).

Reţineţi că eu cred că branding-ul personal apare in urma unei actiuni intreprinse inadins, care necesită planificare şi informare, spre deosebire de imagine, care apare in mod natural (dar poate fi, desigur, gestionata si schimbata).

Articolul inspiraţie de pe Portal HR propune câţiva paşi pentru brandingul personal.

– Primul pas, spun ei, este de a evalua brand-ul existent. Sugestia lor e Google, dar instrumente cum ar fi MyWebCareer, Social Mention sunt de asemenea la îndemână si pot fi foarte utile.

– În al doilea rând, asiguraţi-vă că sunt prezenti pe reţelele sociale, şi va controlati prezenta în termeni de limbaj şi actiuni.

– Comunicaţi-va experienta si exprtiza prin participarea la evenimente, blogging şi aşa mai departe.

Eu sunt de parere ca un brand personal este in cele din urma ca orice alt brand şi prin urmare are 5 elemente cheie:

1.  Pozitionarea brandului

– Ce faci şi pentru cine
– Ce ai de oferit şi ce beneficii pot fi culese prin relationarea cu tine
– Ce te diferentiaza de toti ceilalti

2. Promisiunea brandului

– Care este principalul lucru la care oamenii se pot aştepta în mod constant si previzibil de la tine, si cum pot aştepta să se simtă de fiecare data cand interactioneaza cu tine?

3. Personalitatea brandului

– Pentru ce vrei să fie cunoscut? Ce trăsături si calitati ale tale ar trebui să rasara in minţile altora de fiecare data cand se gandesc la tine? Cum e prezenta ta publica?

4. Povestea (istoria) brandului

Care este istoria ta personala, şi cum se manifesta ea, sau ce legatura  are ea cu cele 3 elemente de mai sus?

5. Asocierile cu brandul

Numele, porecla, imaginea / fotografia, sloganul, vestimentatia care să sprijine şi să consolideze brand-ul personal.

Paşi în construirea brandului personal sunt puţini şi simple:

DEFINESTE – dezvolta idea de brand personal, trecand prin toate cele 5 elemente de mai sus

COMUNICA – exprima-ti brandul prin comunicare scrisă şi orală, participarea la evenimente, etc. articuland foarte clar cine esti. Este vorba despre prezentarea intenţionata  a marcii “TU” si manipularea a ceea ce vad altii in tine, si nu pur si pur şi simplu prezenta ta care permite celorlati sa judece cum cred ei de cuvinta.

PROMOVEAZA – ceea ce înseamnă sa continui să comunici şi să-ti împingi brandul personal in sfera publica, în special în mediul online, sa cauti activ recomandari si menţiuni şi sa lărgesti constant cercul celor expusi la brand-ul tau.

One response to “Brandul personal

  1. Pingback: A Very Personal View on Personal Branding | CORINA's CONCERNS

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s