Imaginatie in zbor

Când aveam 8 ani, zborul insemna aventură. Am luat avionul spre Constanta cu mama mea, am mâncat cuminte bomboane ca sa ma pazesc de efectul modificărilor de presiune asupra urechii interne, şi m-am zagait constant pe fereastra. Felul in care perspectiva se largea, iar oamenii şi detaliile deveneau mai neclari şi mai mici până când tot ce puteam vedea erau doar contururile unui peisaj mi-a ramas in minte. Chiar si acum, cand predau, folosesc inca comparatia cu avionul pentru a ilustra idea de a face pas înapoi pentru a vedea imaginea de ansamblu.

Când aveam 16 ani, zborul insemna explorare. Am zburat pentru a doua oară în viaţa mea, o traversare de 10 ore spre New York pentru şcoala de vară. Zborul era granita dintre realitatea mea în România, şi fantezia SUA modelata de către toate filmele si serialele vazute. Se intampla inainte ca drumul SUA-Ro sa fie unul accesibil, şi a zbura acolo crea senzatia de a fi deosebita, speciala. Mi-aduc aminte ca i-am innebunit pe insotitorii de bord cu setea noastra constanta de băuturi răcoritoare gratuite. Şi acolo, de asemenea, am mancat bomboane.

La 24, zborul a insemnat privilegiu. Am plecat la conferinţe şi evenimente şi m-am simtit privilegiata şi răsplătita pentru ca faceam parte din categoria de elita, care “zbura pentru afaceri”. Ma deranja troller-ul meu no-name, hainele mele, care aproape întotdeauna păreau nepotrivite, sau sifonate, prea racoroase sau prea groase. În timp, am învăţat, dar pe vremea aceea, zborul a fost pentru mine ceva ce se facea cu hotarare şi pregatire, evident intr-o tinuta potrivita.

La 32 de ani, zborul era o ora de liniste. O oră în plus de somn dimineaţa devreme, pe drumul meu spre oraşe unde ma astepta o zi agitata, plina de treburi si întâlniri, o oră în plus de gândire după-amiaza, meditand asupra activităţii de peste zi.

Mă întreb ce va fi la 40. Nu mă grăbesc insa să aflu: -).

Ce au de-a face aceste gânduri, aparent aleatorii, cu acest blog? Legatura este deja  faimosul concurs organizat de Flacarapranzuldincaserola si PortalHR.

Dar, de asemenea, au de a face cu comoditizarea mărfurilor şi experienţelor adresate anterior unui public restrans si exclusivist şi care sunt din ce în ce mai disponibile pentru celalte categorii.

Într-un articol în Flacăra, celebrul aviator român Aurel Vlaicu, spune:

De aceea, cred că aviaţia nu va izbuti decât să devină un foarte plăcut sport pentru vreme frumoasă. Ea nu va putea niciodată să ia dezvoltarea pe care au luat-o automobilele sau vapoarele. Şi e foarte firesc să fie aşa. Ca să zboare, omul trebuie să cucerească regiuni ce nu-i sunt destinate, cu mijloace ce nu-i aparţin.

Şi totuşi astăzi putem plati pentru aceste mijloace, care ajung astfel sa ne apartina putin.

Există aici o lecţie despre ciclul de viata al produsului. Şi una şi mai mare despre umanitate.

One response to “Imaginatie in zbor

  1. Pingback: Flights of Fancy | CORINA's CONCERNS

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s